Bewonderwijs, waardenvol leren

Bewonderwijs is een scholengemeenschap in Oostende en Middelkerke met 13 scholen in het lager en buitengewoon onderwijs. Alle scholen hebben een eigen identiteit, tradities en accenten. Toch zijn ze allemaal verbonden en vormen één hechte gemeenschap. Ze hebben samen één doel voor ogen: de kinderen boven zichzelf laten uitstijgen. DENK! werd door de scholengemeenschap aangesproken om mee te helpen om de leerlingeninstroom te verhogen door de troeven extra in de verf te zetten.

“In de eerste plaats wilde de scholengemeenschap dat ouders weten waar de scholen voor staan”, licht CEO Peter De Gryse toe. “De scholen hebben een lange en bijzondere geschiedenis en ze vinden het belangrijk om hun leerlingen waarden mee te geven in het leven. Bezieling staat hier duidelijk centraal en dat wilden we ook vertalen in de naam en de website.”

Onze oplossing

We gaven Scholengemeenschap De Zeemeeuw een nieuwe naam: “Bewonderwijs” en de baseline “Waardenvol leren” benadrukt waar hun scholen voor staan. De scholen geven meer waarde aan het leven van hun leerlingen én leren hen belangrijke waarden. Het label van Bewonderwijs zorgt ervoor dat alle scholen – met ook hun eigen identiteit – als één gemeenschap communiceren.

Welkom bij Bewonderwijs

Er werden affiches en folders ontwikkeld met een duidelijke vormgeving gebaseerd op het nieuwe logo van Bewonderwijs. “Belangrijk was dat de affiches nog per school konden gepersonaliseerd worden”, vertelt Tine Lefevre – Graphic designer bij DENK!. Vanuit DENK! werden enkele voorbeeldfoto’s bezorgd om de affiche en folder in te vullen. “We zien dat de scholen ondertussen ook hun eigen leerlingen op de affiches en folders plaatsen. De basis is dus overal gelijk, maar per school konden ze het beeld nog een eigen touch geven en dat hebben ze ook gedaan.” De campagnevisuals duiken ondertussen op in de ganse stad Oostende en buurgemeenten.

Vlieg je met ons mee?

Om het verhaal compleet te maken werd er nog een mascotte ontwikkeld. Die moest zowel kinderen als volwassenen aanspreken. “De mascotte is gebaseerd op de zeemeeuw om een link te leggen met de vorige naam van de scholengemeenschap”, vertelt Seba, Graphic Designer & Illustrator bij DENK!.

“De Zeemeeuw kreeg een T-shirt om hem wat speelser te maken. De kleuren van het logo zitten er ook in verwerkt om de herkenbaarheid te verhogen richting de kinderen. We maakten ook kleurplaten en spelletjes met de mascotte. Ideaal om de visibiliteit te verhogen en de boodschap van Bewonderwijs te verspreiden.”

Ontdek Bewonderwijs online

Een website kon natuurlijk niet ontbreken. Op de website www.bewonderwijs.be ontdek je de 13 scholen en de visie van de scholengemeenschap. Op de kidspagina kan je kleurplaten en spelletjes downloaden. Om nieuwe leerlingen aan te trekken, zetten we ook in op social media en Google Ads. Zo genereren we meer trafiek naar de website en leert iedereen de scholen van Bewonderwijs beter kennen.

Ontdek de beste school in jouw buurt

Bewonderwijs zie je hier vaak opduiken in het Oostendse straatbeeld en in Middelkerke. De affiches, vlaggen, spandoeken en wagenstickers zorgen dat je snel de beste school in jouw buurt vindt!

Naast creativiteit is timing enorm belangrijk. Daar zorgt Senior Project Manager Jolien Van Quathem voor. “Ik neem het projectmanagement in handen en stuur iedereen aan. De deadline was heel belangrijk in dit dossier. Dit is ons perfect gelukt omdat we kort op de bal gespeeld hebben”, blikt Jolien terug.

Ook het verhaal van jouw bedrijf duidelijk maken?