Guga steunt Warm Oostende, jij ook?

Lichtbaken is een ontmoetingscentrum voor mensen die het wat moeilijk hebben in het leven. Ze bieden een luisterend oor, een gezellige babbel en een volwaardige maaltijd. Oprichter van Lichtbaken, Pierre De Coninck, rekent op DENK! om de vzw meer visibiliteit te geven en voor een creatief actieplan om meer fondsen te werven. Met als doel: meer warme maaltijden voor arme Oostendenaars. DENK! ging aan de slag en bedacht de warme campagne ‘Warm Oostende’.

Onze oplossing

DENK! creëerde een logo dat perfect past bij het warme gevoel die de campagne wil uitstralen én weergeeft hoe Lichtbaken en de vrijwilligers zich dag in dag uit belangeloos inzetten.

Daarnaast kwam DENK! met het idee om een fotoboek te ontwerpen. 15 bekende Oostendenaars, Oostends fotograaf Nick Decombel en heel wat sponsors waren bereid om samen te werken aan dit prachtige initiatief.

Het resultaat: 15 krachtige portretten die armoede in Oostende bespreekbaar maken. Ondermeer komiek Guga Baùl, zeilster Emma Plasschaert, zanger Johannes Verschaeve (The Van Jets) en atlete Louise Carton werkten mee aan het fotoboek. Het fotoboek wordt online verkocht en in enkele winkelpunten in Oostende. Elk verkocht fotoboek levert 14 warme maaltijden op. Benieuwd naar de making-off van het album? Bekijk dan zeker de behind the scenes video onderaan deze pagina.

Daarnaast roepen we samen met Guga Baùl op om voor slechts 2 euro een warme maaltijd te doneren aan een arme Oostendenaar. Hiervoor worden oa collectebussen ingezet. De groene collectebus vind je in meer dan 40 warme handelszaken in Oostende.

Een nieuwe website (www.warmoostende.be) werd opgezet om de acties mee te ondersteunen. Verder ontwierp DENK! leuke totebags, leaflets, roll-upbanners,… Ook werd er een Facebookcampagne opgezet om de campagne kracht bij te zetten en iedereen op te roepen om zijn steentje bij te dragen.

In het stadhuis van Oostende en in cultuurcentrum De Grote Post worden de portretten van de bekende Oostendenaars tentoongesteld en wordt opgeroepen de campagne te steunen.

Ondertussen werden er al tal van acties opgezet zoals een charity ride met een vespaclub, een kersthappening, een inpakbar, een inzamelactie van winterkledij,… En een groot deel van de opbrengst van de Ostend Night Run 2019 ging naar Lichtbaken.

De campagne werd afgetrapt door burgemeester Tommelein tijdens een officieel persmoment. De video van het persmoment vind je onderaan de casepagina.

Ook het verhaal van jouw bedrijf duidelijk maken?