Portfolio

Totaalaanpak voor provincie West-Vlaanderen

In 2018 klopte provinciaal bezoekerscentrum de Nachtegaal aan bij DENK! voor een complete rebranding van het domein. We begeleidden het provinciaal domein in De Panne stap voor stap richting ‘Duinpanne’. Een bezoekerscentrum met een volledig nieuwe naam én verpakking. Benieuwd hoe die samenwerking verliep? Ontdek het hier.

Door de boeiende en vlotte samenwerking met Duinpanne kreeg DENK! de kans om ook samen met de andere West-Vlaamse bezoekerscentra aan de slag te gaan. Drie práchtige centra: de Palingbeek (Ieper), de Blankaart (Diksmuide) en Bulskampveld (Beernem), met sterke troeven en mogelijkheden.

Troeven uitgesproken in beeld brengen

Tijdens verschillende workshops werd een plan van aanpak opgesteld voor alle bezoekerscentra, op basis van hun troeven en eigenheid. Terugkerend aspect binnen elke samenwerking was de vraag naar een goede communicatie- en promotiestrategie.

De verschillende West-Vlaamse bezoekerscentra zijn stuk voor stuk práchtige domeinen die voor scholen, gezinnen, buurtbewoners en natuurliefhebbers heel wat te bieden hebben. Samen met de medewerkers van de verschillende domeinen legden wij die aspecten bloot en zorgden we voor een uitgekiende communicatiestrategie, op maat van bezoekers. Die strategie prikkelt bestaande doelgroepen om de domeinen te bezoeken, en zorgt dat nieuwe doelgroepen de verschillende domeinen leren kennen.

Een totaalaanpak op maat

DENK! hielp de verschillende natuurdomeinen bij het in kaart brengen van hun bezoekers. Wie zijn ze en hoe kunnen we ze best bereiken? De samenwerking met Provincie West-Vlaanderen begon bij domein Duinpanne, toen nog Nachtegaal. Het centrum koos voor een totaalaanpak. We hielpen het domein beter te communiceren door de doelgroep in kaart brengen, maakten een promofilm om scholen aan te trekken en begeleidden medewerkers bij de inzet van sociale media.

Domein Bulskampveld in Beernem heeft dan weer een indrukwekkende kruidentuin die weinig gekend is bij het grote publiek. DENK! begeleidde het team bij het uittekenen van een applicatie, waardoor ze die troef op een hedendaagse manier kunnen uitspelen bij het grote publiek.

Domein Palingbeek – gelegen in het hart van de frontstreek – staat gekend om de Oude Vaart die door het domein loopt. Een vaart die men meermaals, maar tevergeefs, probeerde te verleggen. Een uniek verhaal, maar weinig gekend bij het grote publiek. We gebruikten dit verhaal binnen de profilering van het domein en doopten de rivier om tot de Koppige Vaart.

Een sterke samenwerking mét resultaat

We bundelden onze ervaring en technische know-how met de inzichten en ideeën van de medewerkers van de verschillende centra. Door de verschillende projecten slagen de centra erin hun sterktes nog meer uit te spelen, waardoor nog veel meer bezoekers de West-Vlaamse domeinen ontdekken.

Heb jij ook nood aan een vernieuwde bedrijfscommunicatie? Contacteer jolien@denk.be, dan gaan we meteen aan de slag!

Ik wil een afspraak