Hulp nodig? De wijk-werkers van Perspectief helpen graag!
Wijk-werkers zijn mensen zonder werk die willen groeien naar een job of een opleiding die aansluit bij hun interesses. Wijk-werken helpt hen in dit groeiproces. Ze kunnen helpen bij heel uiteenlopende klusjes dicht bij huis: van boodschappen doen tot de hond uitlaten en van administratieve taken tot toezicht houden op de speelplaats. Perspectief, initiatiefnemer van wijk-werken in onze regio, klopte aan bij DENK! om het wijk-werken bekender te maken met als doel meer wijk-werkers te begeleiden en bij meer burgers, scholen, verenigingen een handje te helpen.
Onze oplossing
We zetten de campagne We Helpen Graag op. De hoofdrolspelers in deze campagne zijn Rudy & Valerie, 2 enthousiaste wijk-werkers, die graag willen groeien naar een nieuwe job én graag hun handen uit de mouwen steken. Rudy & Valerie zijn de 2 mascottes van de campagne die mensen zonder werk motiveren om ook wijk-werker te worden. Ze gidsen ook de burgers, scholen en verenigingen door de werking van het wijk-werken. Naast de mascottes ontwikkelden we ook het label “We Helpen Graag” en campagnebeelden die duidelijk maken voor welke opdrachten je wijk-werkers kan inschakelen.
Online visitekaartje voor de wijk-werkers
Voor deze campagne kon een website natuurlijk niet ontbreken. Op de website www.wehelpengraag.be ontdek je de voordelen van wijk-werken, zowel voor de wijk-werker als voor de persoon of organisatie die beroep doet op een wijk-werker. Op de site vind je ook een overzicht van de opdrachten die wijk-werkers uitvoeren en hoe alles in zijn werk gaat. Recente nieuwtjes en getuigenissen van tevreden klanten en wijk-werkers vind je er ook terug.
Wijk-werken in beeld
In functie van de campagne maakten we een promovideo waarin zowel het team van Perspectief als tevreden klanten én enthousiaste wijk-werkers aan het woord komen. Er werd ook een teaser gemaakt voor op social media en per wijk-werker werd een aparte testimonialvideo gemaakt om in te zetten in de zoektocht naar nieuwe wijk-werkers. Tijdens het shooten werden ook de nodige foto’s genomen om in de campagne op te nemen. Ontdek jij ook de voordelen van wijk-werken?
Folders en flyers
Uiteraard maakten we ook enkele folders en flyers om de specifieke doelgroepen aan te spreken en het verhaal tastbaar te maken. De folders zijn ideaal om nieuwe klanten aan te trekken. In de folders vindt men terug welke opdrachten de wijk-werkers uitvoeren en wat de voordelen zijn. Ook de getuigenissen komen hier aan bod. De flyers worden dan weer vooral ingezet om nieuwe wijk-werkers aan te trekken.