Mail Jolien jolien@denk.be of bel +32 59 340 280 voor meer info.

Communicatie om van te smullen.

Sophie en Mario, een dynamisch koppel uit het binnenland, deelden een mooie droom: hun eigen frituur aan de kust. Die droom werd werkelijkheid met de opening van ’t Frietmomentje in Oostende. De grootste troeven van hun kersverse zaak? De verse huisgemaakte specialiteiten (naar familierecept). Voor de communicatie rond de lancering van hun zaak vertrouwden ze van A tot Z op ons om deze op smaak te brengen.

Onze oplossing

We namen met alle plezier een moment om ons te verdiepen in ’t Frietmomentje. De baseline “waarschijnlijk de lekkerste frietjes van Oostende” werd de kapstok voor het hele verhaal. Dit werd doorgetrokken in een smakelijke totaalbeleving, zowel online als offline. We creëerden een herkenbare mascotte en verzorgden een creatief totaalpakket, van website tot flyers en cadeaubonnen.

Smakelijke start met Oscar

De vrolijke branding kleurt oranje en rood. De blauwe golven zijn uiteraard een knipoog naar de Noordzee. Mascotte Oscar is de spilfiguur doorheen alle communicatie: je vindt hem terug in het logo, op de website, op de ramen, … Net als Mario en Sophie is hij dol op knapperige frietjes en de zee. De ideale funfactor voor jong en oud(er).

Lekker(s) online

Het design van de website is herkenbaar én springt eruit. De site brengt de passie van de zaakvoerders, gekruid met een stevige portie “zee” én persoonlijke elementen, zoals de Vol-O-Van Anneken – een eerbetoon aan de overleden (schoon)zus. Bovendien biedt de website de mogelijkheid om steeds online te bestellen. Want elk moment is een goed moment voor frietjes. Ook eens proeven van de frietjes en versbereide specialiteiten? Surf snel naar www.tfrietmomentje.be.

‘T Frietmomentje is overal

Oostendenaars lieten we via een bus-aan-bus flyer kennismaken met ’t Frietmomentje. Hun passie voor vers én lokaal stond hierin centraal. Ook via advertising op Facebook was er snel veel animo. De social media-campagne rolden we uit met leuke en informatieve content posts.

In’t (friet)momentum zijn én blijven

Met allerlei toffe visuals zetten we extra in op herkenbaarheid en beleving, zowel binnen als buiten. Van kleurplaten voor de jongste frietliefhebbers, visuals op tv-schermen, belettering buiten, het stoepbord, … Oscar is er op elk moment en overal. De klantenkaart en cadeaubonnen moedigen iedereen aan om heerlijke momentjes voor zichzelf te sprokkelen of om ze te delen met anderen.

Kleuren en krassen met kerst

’t Frietmomentje vroeg ons om een kerstkleurplaat te ontwerpen. Deze dienen als placemat en als zoethoudertje voor kleine kleurliefhebbers. Volwassenen maken dan weer kans op gratis frituursnacks via een kerstkraslot. Komen er drie frietbakjes tevoorschijn? Dan genieten klanten van een gratis Frietmomentje.

Ook het verhaal van jouw bedrijf duidelijk maken?