Mail Jolien jolien@denk.be of bel +32 59 340 280 voor meer info.

Een klare kijk op klantencommunicatie bij Optiek Jo Zulte!

Na 30 jaar als innovatieve solospeler, werd Optiek Jo een tijdje geleden onderdeel van de koepel ZEISS. Toch blijft zijn missie zo klaar als een klontje: mensen een comfortabele kijkervaring – en sinds kort ook hooroplossing – aanbieden. DENK! is al sinds 2015 de trouwe communicatiepartner. De transformatie tot ZEISS VISION CENTER Optiek Jo Zulte maakten we dus van dichtbij mee.

Onze oplossing

Dankzij de jarenlange samenwerking kennen we Jo en het team door en door. We reikten al heel wat online en offline tools aan en hielpen ook bij de lancering van Lensie, het eigen (online) lenzencentrum. Ook het shop-in-shop Hoorcentrum Norman wordt in de communicatie niet vergeten. We boden een allround aanpak voor Optiek Jo en doen dat vandaag nog steeds als ZEISS VISION CENTER Optiek Jo Zulte en voor de verschillende deelmerken.

De mascottes heten je welkom

Enthousiaste Zeno vormt de rode draad doorheen de communicatie, maar ook elke medewerker kreeg een getekend alter ego. De mascottes geven alle communicatie wat persoonlijk cachet en vrolijken video’s en folders op!

Online lenzen bestellen bij Lensie

Voor Lensie zetten we de volledige communicatie klaar – duidelijke webshop inclusief. In de winkel kunnen klanten terecht voor een oogmeting en het nodige advies over kwalitatieve lenzen. Eens ze de perfecte lenzen gevonden hebben, kunnen die eenvoudig online nabesteld worden. Handig, toch?!

Animatievideo’s per merk

Lensie, Norman en ZEISS VISION CENTER Optiek Jo Zulte krijgen elk hun eigen animatievideo. Aanpak, service en mascottes in de mix! Het resultaat zijn heldere video’s die stap voor stap tonen wat de drie merken voor je kunnen betekenen. De animatievideo’s worden getoond op schermen in de winkel, maar vinden ook vlot hun weg naar sociale media.

Uitnodigende folders

Duidelijke folders zijn een vaste waarde geworden in de communicatiemix. Jaarlijks is er een bus-aan-busactie met een folder die de verschillende services voorstelt. Daarnaast maakten we ook een folder die de omschakeling naar ZEISS VISION CENTER Optiek Jo Zulte kadert.

Beelden die spreken

Door de jaren heen organiseerden we verschillende foto- en videoshoots. De foto’s geven communicatiedragers zoals folders extra cachet, de video’s zetten bepaalde campagnes of producten in de kijker. Een mooi voorbeeld is de video die focust op kinderbrillen.

Ook het verhaal van jouw bedrijf duidelijk maken?