Blog

10 tips voor een toegankelijk bedrijf

Bij wie zou u uw volgende aankoop plannen: bij een bedrijf waar u nog nooit van heeft gehoord, of bij een bedrijf dat u (her)kent en dat vaak communiceert? Vertrouwen is een enorm belangrijke factor voor consumenten als het aankomt op de aankoopbeslissing. Dat vertrouwen groeit wanneer uw bedrijf open communiceert en gemakkelijk bereikbaar is. Maar hoe doet u dat?

  1. Gebruik een mascotte. Zo wekt u sympathie en herkenbaarheid op.
  2. Geef een freemium of een gratis demo van uw product.
  3. Mensen herkennen zichzelf beter in uw bedrijf / dienst wanneer u peoplebeelden gebruikt.
  4. Met een webshop bent u 24/7 open.
  5. Een product met lage instapkost is zeer aantrekkelijk.
  6. Digitaliseer: maak informatie voor uw klanten online beschikbaar.
  7. Optimaliseer uw website met een responsive.
  8. Sponsor een goed doel.
  9. Wees aanwezig op verschillende kanalen die relevant zijn voor uw bedrijf: Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, …
  10. Met een vaste contactpersoon bouwt u een persoonlijke band op met uw klant.

Wilt u met dit lijstje graag aan de slag binnen uw eigen bedrijf? Contacteer ons voor meer info!

Ik wil een afspraak