10 tips voor een toegankelijk bedrijf

Bij wie zou jij jouw volgende aankoop plannen: bij een bedrijf waar je nog nooit van heeft gehoord, of bij een bedrijf dat je (her)kent en dat vaak communiceert? Vertrouwen is een enorm belangrijke factor voor consumenten als het aankomt op de aankoopbeslissing. Dat vertrouwen groeit wanneer jouw bedrijf open communiceert en gemakkelijk bereikbaar is. Maar hoe doe je dat?

  1. Gebruik een mascotte. Zo wek je sympathie en herkenbaarheid op.
  2. Geef een freemium of een gratis demo van jouw product.
  3. Mensen herkennen zichzelf beter in jouw bedrijf / dienst wanneer je peoplebeelden gebruikt.
  4. Met een webshop ben je 24/7 open.
  5. Een product met lage instapkost is zeer aantrekkelijk.
  6. Digitaliseer: maak informatie voor jouw klanten online beschikbaar.
  7. Optimaliseer jouw website met een responsive.
  8. Sponsor een goed doel.
  9. Wees aanwezig op verschillende kanalen die relevant zijn voor jouw bedrijf: Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, …
  10. Met een vaste contactpersoon bouw je een persoonlijke band op met jouw klant.

Wil je met dit lijstje graag aan de slag binnen jouw eigen bedrijf? Contacteer ons voor meer info!