“Leeft print nog?” vraagt u zich af. Wij antwoorden: “Meer dan ooit!”
Geprinte media spelen in tijden van digitalisering nog steeds een belangrijk rol (misschien zelfs nog een belangrijkere dan vroeger). Traditioneel drukwerk, folders en brochures hebben een zekere je ne sais quoi. Een veelzijdig en tactisch medium dat uw zintuigen blijft prikkelen.
3 redenen waarom klanten beter reageren op print
1. Print is tastbaar
Print kan je voelen. Studenten maken aantekeningen in hun boeken en fluoriseren a volonté. Waarom? Omdat ze zo dingen beter onthouden. Hoe meer zintuigen je aanspreekt, hoe beter het brein het memoriseert. Mensen willen nog steeds iets vastnemen om rustig in te bladeren. Wist je trouwens dat de catalogus van Ikea al sinds 1951 onze huiskamers opfleurt?
3. Print valt op
Je wordt online gebombardeerd met informatie. Je leest jouw mails, checkt wat jouw vrienden doen op Facebook en Instagram en zoekt tussendoor nog wat zaken op. Daarentegen komen prints in jouw huiskamer terecht waar ze de onverdeelde aandacht krijgen. Mensen gaan graag even offline en lezen dan bewust jouw boodschap zonder al dat multitasken.