Inzichten met Peter De Gryse: De kracht van opvallen

Hoe springt jouw marketingstrategie eruit? Zorg dat over jouw campagne gepraat wordt en durf extreem gaan, want over de kracht van opvallen bestaat geen twijfel.

De eerste 5 seconden zijn key

Het is wetenschappelijk bewezen dat we 5 seconden krijgen om een product of dienst op te laten opvallen bij de prospect. Na die 5 seconden maakt de consument een keuze: ben ik geïnteresseerd of ga ik verder? Denk maar aan de advertising die net voor een YouTube-video in beeld verschijnt. Na 5 seconden kun je de advertentie overslaan of is er interesse genoeg opgewekt om verder te kijken of door te klikken naar de adverteerder.

Dat die 5 seconden dus cruciaal zijn, hoeven wij jou niet meer te vertellen. Grijp je potentiële doelgroep vast door op te vallen, want je boodschap moet er direct ‘boenk’ op zitten. Je krijgt geen tweede kans. Laat je boodschap dus niet verloren gaan door ze niet krachtig genoeg te brengen.

Hoe kan jouw bedrijf opvallen?

De aandacht grijpen kan op verschillende manieren. Je kan ervoor kiezen een schokkend campagnebeeld te gebruiken of kan je campagne van een humoristische insteek voorzien. Opvallen is key! Wees niet bang om eruit te springen, want zo distantieer je jouw product of dienst van dat van de concurrentie.

Een opvallende campagne creëren? Contacteer Peter rechtstreeks via peter.de.gryse@denk.be en hij geeft je inzichten om jouw bedrijf in de kijker te zetten!