Hoe krijg je meer shares?

Wanneer mensen jouw content gaan delen, krijg je toegang tot hun contacten en mogelijks tal van nieuwe klanten. Het is dus een geweldige manier om jouw eigen netwerk uit te breiden. Maar hoe maak je deelbare content?

De drang om te delen

Laten we eerst bekijken waarom mensen kiezen om iets te delen of niet. Vaak doen ze dat omdat ze willen tonen wie ze zijn, wat ze leuk vinden en welke acties of maatschappelijke doelen ze ondersteunen. Delen gaat vooral over hoe mensen met anderen connecteren en dus niet noodzakelijk met jouw merk. Doe daarom onderzoek naar wat jouw volgers belangrijk vinden en maak op basis hiervan relevante content.

Inhoud is belangrijk

Mensen zijn sneller geneigd om iets te sharen wat emoties oproept. Positiviteit, entertainment, verbazing en verrassing werken altijd, maar controversiële zaken worden even goed gedeeld om aan te tonen dat ze het hier (niet) mee eens zijn. Post ook zaken die nuttig zijn voor jouw volgers zoals tips of how to’s. Vergeet bovendien niet dat een vleugje humor altijd wonderen doet.

Maar ook looks tellen mee

Mensen willen informatie snel binnenkrijgen. Het zal je dus niet verbazen dat de meest populaire vorm van deelbare content lijstjes zijn. Ook afbeeldingen spreken meer aan dan een gewoon stukje test omdat dit minder tijd kost. Kies daarom altijd een gepaste visual en gebruik leesbare lettertypes. Trek jouw huisstijl door in jouw sociale mediaposts en voeg jouw logo toe voor extra herkenbaarheid.

Neem contact op met DENK! om jouw content te creëren.