Blog

Het belang van een actieve Facebookpagina

Heeft uw bedrijf nog geen Facebookpagina? Dan loopt u wellicht duizenden potentiële klanten mis. Of heeft u wel een pagina, maar bent u niet heel erg actief? Dan bouwt u geen band op met uw huidig cliënteel.

Mensen bezoeken uw website wanneer ze informatie nodig hebben. Om te ontdekken wie u bent, kijken ze naar uw Facebookpagina. Ze willen namelijk de personen achter uw bedrijf leren kennen en zo een vertrouwensband opbouwen. Pas daarna beslissen ze om uw product te kopen of niet.

Meer interactie

Het is belangrijk om 2 à 4 keer per week te posten. Op die manier blijft u zichtbaar in het netwerk van uw volgers. Gun mensen een blik achter de schermen, speel in op de actualiteit en deel handige tips. Verhoog de interactie op uw pagina door vragen te stellen. U kunt achterhalen welk product uw klanten het best, lekkerst of mooist vinden door ze te laten stemmen via de duim of het hartje.

Of wat dacht u van een laagdrempelig raadsel?

De ‘like’-knop kan ook voor andere dingen gebruikt worden. Vraag uw klanten de foto van uw nieuwe collega te liken om hem of haar welkom te heten in het bedrijf.

Volgers winnen

Acties en wedstrijden zijn enorm populair op Facebook. Dat is logisch, iedereen krijgt graag iets cadeau. Koppel een voorwaarde aan uw actie: deelnemers moeten uw pagina liken, delen of vrienden taggen om een kans te maken. Zelfs met een klein budget kunt u hiermee een pak extra volgers behalen.

Reageer altijd

Naargelang uw bereik stijgt, zal u ongetwijfeld reacties en berichten ontvangen op uw pagina. Deze kunnen zowel positief als negatief zijn. Negeer deze niet en reageer hier gepast op. Zo laat u zien dat u persoonlijk bezig bent met uw klanten en dat zullen ze alleen maar appreciëren.

Recensies toevoegen

De mening van anderen blijft bepalend in de aankoopbeslissing van consumenten. Zorg daarom dat mensen recensies kunnen schrijven op uw bedrijfspagina. Hierdoor stijgt uw geloofwaardigheid. Bovendien zijn positieve reacties erg leuk voor u om te lezen, maar kan u ook leren waar of wat er bijgeschaafd moet worden.

Samen met ons een boost geven aan uw Facebookpagina? We like! Stuur ons een mailtje via info@denk.be.