Het belang van een actieve Facebookpagina

Heeft jouw bedrijf nog geen Facebookpagina? Dan loop je wellicht duizenden potentiële klanten mis. Of heb je wel een pagina, maar ben je niet heel erg actief? Dan bouw je geen band op met jouw huidig cliënteel.

Mensen bezoeken jouw website wanneer ze informatie nodig hebben. Om te ontdekken wie je bent, kijken ze naar jouw Facebookpagina. Ze willen namelijk de personen achter jouw bedrijf leren kennen en zo een vertrouwensband opbouwen. Pas daarna beslissen ze om jouw product te kopen of niet.

Meer interactie

Het is belangrijk om 2 à 4 keer per week te posten. Op die manier blijft je zichtbaar in het netwerk van jouw volgers. Gun mensen een blik achter de schermen, speel in op de actualiteit en deel handige tips. Verhoog de interactie op jouw pagina door vragen te stellen. Je kunt achterhalen welk product jouw klanten het best, lekkerst of mooist vinden door ze te laten stemmen via de duim of het hartje.

Of wat dacht je van een laagdrempelig raadsel?

De ‘like’-knop kan ook voor andere dingen gebruikt worden. Vraag jouw klanten de foto van jouw nieuwe collega te liken om hem of haar welkom te heten in het bedrijf.

Volgers winnen

Acties en wedstrijden zijn enorm populair op Facebook. Dat is logisch, iedereen krijgt graag iets cadeau. Koppel een voorwaarde aan jouw actie: deelnemers moeten jouw pagina liken, delen of vrienden taggen om een kans te maken. Zelfs met een klein budget kan je hiermee een pak extra volgers behalen.

Reageer altijd

Naargelang jouw bereik stijgt, zal je ongetwijfeld reacties en berichten ontvangen op jouw pagina. Deze kunnen zowel positief als negatief zijn. Negeer deze niet en reageer hier gepast op. Zo laat je zien dat je persoonlijk bezig bent met jouw klanten en dat zullen ze alleen maar appreciëren.

Recensies toevoegen

De mening van anderen blijft bepalend in de aankoopbeslissing van consumenten. Zorg daarom dat mensen recensies kunnen schrijven op jouw bedrijfspagina. Hierdoor stijgt uw geloofwaardigheid. Bovendien zijn positieve reacties erg leuk voor jou om te lezen, maar kan je ook leren waar of wat er bijgeschaafd moet worden.

Samen met ons een boost geven aan jouw Facebookpagina? We like! Stuur ons een mailtje via info@denk.be.