Mail Jolien jolien@denk.be of bel +32 59 340 280 voor meer info.

4 tips voor een succesvolle beursstand

Op een beurs staan honderden bedrijven. Hoe val je als onderneming op in de massa en hoe zorg je ervoor dat bezoekers op jouw stand afstappen en niet op die van de buren?

1. Trek de aandacht, maar blijf duidelijk

Veel volk, veel lawaai, veel organisaties met elk hun eigen boodschap… een beurs kan een echte warboel zijn! Bezoekers worden van alle kanten overspoeld met informatie, waardoor je een goede eerste indruk moet maken als je op het einde van de dag nog in hun hoofd wilt zitten. Met een origineel en creatief concept kan dat en grijp je de aandacht van voorbijgangers. Zorg daarbij dat het duidelijk is hoe jouw onderneming heet, wat ze precies doet en wat de sterkste punten van jouw bedrijf zijn.

2. Een open stand nodigt uit

Eenmaal je de aandacht van de bezoeker hebt, is het tijd om hem dichterbij te laten komen. Kies daarom voor een open opstelling die vanaf verschillende zijden toegankelijk is. Dat geeft een uitnodigende en ruime indruk. Ook de houding van het aanwezige personeel is belangrijk: wie rechtstaat en zich niet achter een laptop verstopt, verkleint de drempel om aangesproken te worden.

3. Dezelfde stijl voor jouw promotiemateriaal

Zorg ervoor dat de stijl van jouw stand en promotiemateriaal dezelfde is. Gebruik niet alleen dezelfde logo’s en slogans, maar ook dezelfde beelden en kleuren. Bewaak ook dat alles in jouw huisstijl past! Een consistente stijl is een rode draad door al jouw communicatiemiddelen, straalt stabiliteit uit en is een extra troef om sneller herkend te worden.

4. Denk aan twijfelaars en verlegen bezoekers

Niet iedereen houdt ervan om aangesproken te worden aan een beursstand. Sommige mensen zijn dan weer gewoon op zoek naar informatie en hebben geen behoefte aan een (verkoops)gesprek. Leg daarom genoeg flyers en brochures op een zichtbare plaats – extra handig wanneer iedereen in gesprek is en bezoekers eventjes moeten wachten!

Een goodiebag met een visitekaartje, folder, cadeautje… is ook een mooie manier om geïnteresseerden al uw promotiemateriaal en contactgegevens mee te geven naar huis.

Wil je ook schitteren op jouw volgende beursdeelname? Neem dan snel contact op met DENK! voor een vrijblijvende afspraak