Blog

Wat is 360°-marketing?

Het reclamelandschap evolueert. Nieuwe businessmodellen schieten uit de grond. Een crossmediale en geïntegreerde 360°-marketing aanpak is daarbij essentieel.

E-commerce en online marketing staan centraal bij deze fundamentele veranderingen. Kortom, marketingbureaus zitten niet stil. Maar ook de consument blijft constant in beweging en bepaalt voortaan zelf welke informatie hij wanneer en hoe wil ontvangen. Daarom is een zogenaamde 360°-marketing geen optie meer voor een geslaagde marketingcampagne, maar een absolute must.

Een pittige marketingmix…

De consument verzamelt informatie langs verschillende kanalen. Enerzijds via televisie, radio en print media, anderzijds via het internet, mobiele apps en diverse sociale mediaplatformen. Het gevolg? Grote reclamebureaus kunnen de consument niet zomaar meer bereiken via één mediakanaal, maar moeten inzetten op een duurzame offline én online marketingstrategie. Zo’n geïntegreerd en crossmediaal marketingplan noemen we 360°-marketing.

…belooft een geslaagde marketing campagne

Een straffe advertentie in een reclamefolder of knappe websites bouwen zijn dus op zich geen garantie meer voor succes. Marketingbureaus moeten hun pijlen richten op een crossmediale aanpak, waarbij een samenhangende boodschap via verschillende mediakanalen wordt verspreid. Op consistente wijze communiceren met de consument is daarbij essentieel. De kanalen werken samen, versterken elkaar voor een optimaal effect en zorgen ervoor dat uw boodschap blijft hangen.

Marketing doelstellingen of data, data, data

Sterke marketingconcepten ontwikkelen en uitvoeren zijn vanzelfsprekende stappen voor een reclamebureau. Het belang van data mag echter niet onderschat worden. Data meten en analyseren helpt bij het creëren en uitsturen van uw aangepaste boodschap. Door een grondige analyse van sociale media-conversaties en digitale trends krijgt u meer inzicht in de leefwereld van uw doelgroep. Een slimme interpretatie van die data is dé succesformule die u nodig heeft voor een ongeëvenaarde 360°-marketingcampagne

Wat betekent 360°-marketing voor u?

De wereld verandert snel. Gisteren is bij wijze van spreken al passé. De digitale (r)evolutie is volop aan de gang en wij zitten er middenin. Het is een uitdaging voor uw organisatie om relevant te blijven in dat klimaat. Met een 360°-marketingstrategie waarbij u sterk aanwezig bent op verschillende mediakanalen kan u dat klaarspelen.


Passeer even bij DENK! voor een koffieklets over uw 360°-marketing
.