Portfolio

Strategie troef bij AADM

In 2014 nam de Alliantie Artsenbelang – Domus Medica voor de eerste keer deel aan de medische verkiezingen. AADM haalde als nieuwkomer drie zetels binnen. In 2018 willen ze nog beter doen en schakelden daarom DENK! in voor de strategie en invulling van de campagne.

Strategie, de basis van een geslaagde campagne

Een goede verkoopstrategie is cruciaal voor elke onderneming. Hoewel we bij AADM niet echt kunnen spreken over verkopen, is een goede strategie om stemmen te verzamelen enorm belangrijk. We analyseerden hier eerst de customer journey: welke weg legt mijn (potentiële) stemmer af? Wanneer deze weg geanalyseerd is, gaan we na hoe we deze klantenreis kunnen optimaliseren. In de strategische meetings kwamen we samen met de klant tot een sterke campagne, zowel inhoudelijk als grafisch.

Stem op video!

Wat is een campagne tegenwoordig zonder filmpjes? Wanneer iets visueel is, pikken we dat veel sneller op dan tekst. Daarom creëerden we drie filmpjes voor de campagne. In het eerste filmpje leggen we de nadruk op het sterke programma met dokter Roel Van Giel, voorzitter van Domus Medica. Het filmpje duurt een viertal minuten en diept de vier kernthema’s van AADM uit. Door gebruik te maken van voice-over en animatie zorgden we ervoor dat het filmpje een goede dynamiek behield. In het tweede, kortere filmpje zetten we puur in op animatie. De programmapunten worden hier op een duidelijke, visueel aantrekkelijke manier in beeld gebracht. Het laatste filmpje is informatief, het vertelt in minder dan 1 minuut hoe u kunt stemmen. Ook hier is animatie de best practice. Hieronder kunt u al 2 filmpjes bekijken.

Fotografie van de bovenste plank

Onze huisfotografe ging dwars door Vlaanderen om verschillende huisartsen en specialisten in beeld te brengen. Zij zijn de centrale figuren in onze campagne. De foto’s zijn terug te vinden in het programmaboekje, de online campagne en de website.

Allesomvattende website

Hier komt alles samen. Het sterke verhaal van AADM plaatsten we in een overzichtelijke ‘one-pager’ met 4 verschillende landingspagina’s waar de kernthema’s van AADM uitgediept worden. De drie verschillende video’s zijn er te bekijken en ook de foto’s prijken er. Neem gerust zelf een kijkje op www.aadm.be

Ik wil een afspraak