Mail Jolien jolien@denk.be of bel +32 59 340 280 voor meer info.

Kleurgebruik in je marketingstrategie

Van plan om je merk, bedrijf of product in een fris nieuw jasje te stoppen? Ga dan niet te licht over de kleurkeuze van jouw nieuwe logo of huisstijl. Elke kleur wekt bepaalde gevoelens en emoties op. De juiste kleur zorgt dat jouw verhaal klopt. Een jong, speels kledingmerk? Dan laat je blauw beter links liggen. Wil je je merk heruitvinden en op het luxesegment mikken? Dan is paars een goed idee!

DENK! bekent kleur

Grafisch ontwerper Sebastiaan is onze kleurexpert. Hij kiest doordacht de juiste kleur voor jouw merk of bedrijf. Een kleur moet het juiste gevoel opwekken en legt subtiele linken naar de kernwaarden van jouw bedrijf. Hoewel creativiteit binnen de marketingwereld ontzettend belangrijk is, is de juiste kleurkeuze vaak een logische en beredeneerde keuze.

Blauwe betrouwbaarheid

Belgosat is gespecialiseerd in maritieme telecommunicatie. Hun logo is opgebouwd uit blauw,
met een subtiele groene en rode toets. Blauw straalt loyaliteit en betrouwbaarheid uit, geknipt voor dit bedrijf.
Een blauwe kleur is ook erg typerend voor de maritieme wereld. De groene en rode toets is een speelse verwijzing naar bak- en stuurboord.

Rode reservaties

Restaurant VLASS in Middelkerke is een verfijnde zaak die gaat voor een exclusieve culinaire beleving in een intieme en gezellige setting. Hoofdkleuren in hun logo zijn zwart en rood. Zwart creëert een gevoel van kracht, dat in combinatie met de rode kleur nog versterkt wordt. Het rood is erg fysiek en grijpt meteen de aandacht waardoor je sneller tot actie overgaat. Rood werkt ook een gevoel van honger op. Een regel die fastfoodketens erg goed begrepen hebben. Welk kleur vind je in de huisstijl van Quick, KFC én PizzaHut? Jawel, rood!

Hemel, zon en ecologie in één oogopslag

Advenso biedt groene energie-oplossingen voor particulieren en bedrijven. De kleurkeuze was hier snel gemaakt: een combinatie van lichtblauw, geel en groen. Blauw refereert naar de hemel, geel staat voor de zon en groen verwijst naar het ecologische aspect. As simple as that!

Kleurenkiezer

Harde cijfers voorleggen die aantonen waarom kleurgebruik werkt? Geen eenvoudige opdracht. Een psychologisch effect is moeilijk te meten.
Wel staat 100% zeker vast dat de juist kleur leidt tot een betere verkoop. Wil je een nieuw logo laten maken? Of je bedrijf in een kleurenbad onderdompelen?
Sebastiaan helpt je graag de juiste keuzes maken!