Blog

De kracht van een folder

Tine en Sebastiaan zijn de creatieve breinen bij DENK!. Al het artwork dat de deur uit gaat, ontkiemt in hun geest. Ze geven tekst en uitleg over hun aanpak van bedrijfsfolders.

Ondanks het feit dat onze maatschappij heel digitaal gericht is, blijft traditionele printmedia nog steeds zeer effectief. Onze graphic designers Sebastiaan en Tine vertellen u graag hoe u met een goede folder kan scoren.

Sebastiaan: “Bij een folder is het van belang dat in één oogopslag duidelijk wordt waarover het gaat. De beelden en de teksten moeten helemaal in evenwicht zijn en uitnodigen tot lezen.”

Tine: “Na het ontwikkelen van de huisstijl voor een onderneming, is de folder meestal de eerste tool die we maken. Het is als het ware de eerste toepassing van het idee dat we in de sessies met onze klanten hebben uitgewerkt.

Carte blanche of fijne leidraad

Sebastiaan: “Projecten waarbij we alles zelf invulling mogen geven, zijn een leuke uitdaging. We kunnen onze creativiteit dan volledig de vrije loop laten. Meestal ontwerpen we dan verschillende versies met verschillende budgetten. Die gaan we voorstellen aan de klant. Uiteindelijk kiest die natuurlijk zelf.

 

De eerste ruwe versie die we schetsen, noemen we een shitty first draft. Dat is een snelle tekening van onze ideeën, een schema waarop we verder werken.”

In ons portfolio vindt u een aantal voorbeelden van krachtige folders.

Ik wil een afspraak