Blog

5 tips om van uw online marketing een succes te maken

Tijdens de ontwikkeling van een online marketingstrategie moet u honderd-en-één dingen doen. Van het bedenken van unieke online acties tot het schrijven van een uitgekiend communicatieplan.

Soms kunt u het bos niet meer door de digitale bomen zien. Weinig tijd of geen zin zijn echter geen excuses om niet in te zetten op de ontwikkeling van een duurzame marketingstrategie.

Deze vijf onderstaande tips vormen een stevig fundament voor iedere marketing guru in wording.

1. Voer een digitale audit uit

Een digitale audit is noodzakelijk bij de opzet van een online marketingstrategie. Daarbij worden al uw sociale mediaprofielen en online platformen minutieus onder de loep genomen. Digitale pijnpunten worden op een haast chirurgische manier blootgelegd en u krijg tegelijk ook meer inzicht in de denkwereld van uw doelgroep. Tijdens een digitale audit worden vaak ook de prestaties van uw concurrenten in kaart gebracht.

2. Bepaal een marketingstrategie

Alle resultaten van de digitale audit worden gebundeld in een document dat de rode draad vormt bij de creatie van een marketingstrategie. Vorige keer bespraken we het belang van een doordachte marketingstrategie. Daaruit vloeit dan een concreet actieplan voort.

3. Actie ondernemen  

Na dagen vol planning en voorbereidend werk is het eindelijk tijd om alle inspanningen te converteren naar tastbare (en vooral meetbare!) online marketingacties. De mogelijkheden zijn eindeloos: van gepersonaliseerde e-newsletters over een chatbot om de klantenbeleving te verbeteren tot het posten van informatieve blogitems.

4. Meten van resultaten

Niet elke inspanning zal hetzelfde resultaat hebben en dus even effectief zijn. Daarom is het cruciaal om resultaten te analyseren en verschillende concepten uit te testen. Data-analyses geven u meer inzicht in welke acties goed scoren en zorgen ervoor dat u uw marketingstrategie makkelijk kunt bijsturen.

5. Een duurzame marketingstrategie onderhouden

Een duurzame online marketing is een werk van lange adem. Uw succes is vooral gebaseerd op frequent posten, consistent blijven op alle mediakanalen en de constante optimalisatie van uw acties.

Uw marketingstrategie bespreken met ons? Contacteer DENK!